Daar ben ik weer Vrijdag 8 juni - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jolanda Ginkel - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer Vrijdag 8 juni - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jolanda Ginkel - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer Vrijdag 8 juni

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

13 Juni 2018 | Australië, Hervey Bay

Vrijdag 8 juni
We worden wakker rond 7 uur , het is bewolkt en miezerig buiten.
Wel jammer want we zitten op zo’n prachtige plek in Australie en het ziet er nu wat somberder uit.
Even douchen en dan lekker ontbijten. Wel buiten, want ondanks het sombere weer is de temperatuur goed.
Opeens zegt Roelof , hey daar loopt die vogel die jullie wïlden zien!
We kijken achterom en zien een prachtige cassowary lopen op nog geen 10 meter afstand, wat een imposant dier, groter als dat ik verwacht had en wat een prachtige kleuren!
En hij komt op ons af lopen, heeft in de gaten dat er eten te halen is ;-)
Niels, die alles over dieren weet, zegt dat we de camper in moeten gaan want ze kunnen gevaarlijk zijn. Ze hebben een steen op hun hoofd waar ze je behoorlijk mee kunnen verwonden en zelfs doden. Ook hun poten zijn erg gevaarlijk.
Het enige waar ik aan denk is, waar is mn fototoestel! Wij de camper in en daar konden we hem op veilige afstand goed bewonderen.
Daar ging ons ontbijt ;-). Eerst de broodjes kaas van onze borden en daarna pikte hij een snee krentenbrood uit de zak. Hap slik weg.. tussendoor hebben we nog snel onze ipad en telefoon van tafel gepakt, want die lagen er ook niet veilig. Het krentenbrood vond hij lekker want binnen een mum van tijd was het hele brood op!
Toen hij in de gaten had dat er geen eten meer was, liep hij weer rustig verder.
Gelukkig hebben we de foto’s nog haha.
Wat een bijzondere ontmoeting op de vroege ochtend, een mooi begin van de dag.
We wilden deze dag een bootje huren en naar het eiland varen maar het begon aardig te regenen. Dus zijn we buiten onder de luifel gaan zitten, lekker lezen etc
De Australiers vonden het allemaal maar koud buiten en bleven in hun caravan zitten, wij vonden de 19 graden goed te doen. Oh jullie komen uit Nederland, vandaar! Zeiden ze dan later.
Om 10.30 werd het droog en hebben Roelof , Niels en Sander een fatbike gehuurd, een mountainbike met hele dikke banden om over het strand te crossen.
Ik ben bij de camper gebleven, even een wasje gedraaid ( niet duur hier, 4 dollar, omgerekend 2,60 euro). Verder lekker zitten lezen.
S middags samen met Roelof aan de wandel geweest. We moesten even brood halen en besloten om dat lopend te gaan doen. Uiteindelijk bleek het 75 minuten lopen te zijn naar de winkels. Maar dat maakte niet uit. Het klaarde al wat op , de temperatuur was goed, rond de 24 graden, en het grootste gedeelte liepen we over het strand, lekker uitwaaien.
Vandaag ook de opening van de vernieuwde parkshop op mn werk. Ondanks mn vakantie denk ik er voortdurend aan en wacht in spanning op de eerste foto’s, daarna heerlijk geslapen!

Zaterdag 9 juni hebben we enigszins uitgeslapen tot maarliefst 8 uur.
Alhoewel ik elke ochtend al rond 5.30 wakker ben.. Weer lekker buiten ontbijten, ondanks de komst van de cassoway gisteren. Ach die komt vast geen tweede keer zegt Roelof. Of juist wel denk ik, hij weet waar er eten te halen is.
Niels zegt I watch your back, you watch my back ;-). Toch maar rustig eten, maar ik kijk op een gegeven moment toch even om en ja hoor, daar kwam hij met grote passen op ons aflopen haha. We grijpen snel al het eten van tafel en gaan weer snel de camper in. Dat vond de cassowary niet leuk, hij keek me toch boos en bleef maar om onze camper lopen. Ondertussen was de cassowary en wij achter de raampjes van de camper, een bezienswaardigheid, er werden druk foto’s en filmpjes gemaakt door de overige gasten ;-)
Roelof besloot nog een keer, al etend in de deuropening te gaan staan om te kijken. Nou hij kwam er toch aanrennen, net op tijd had hij de deur weer dicht en op een gegeven moment liep hij weer weg.
Deze dag reden we door naar Townsville, onderweg weer gestopt op mooie plekjes en een wandeling gemaakt naar een waterval. Dit was een aardige klim, ,kronkelige paadjes, rotspartijen, trappetjes, maar het uitzicht was het meer dan waard.
We verbleven bij het Rowes Beach Holiday Park, weer pal bij het strand.
De jongens waren er wel klaar mee voor vandaag, dus Roelof en ik zijn samen aan de wandel gegaan, langs de Esplanada/ boulevard, dit heette the Strand.
Cairns vond ik veel mooier, maar ook dit was leuk om te zien

Zondag 10 juni
Om 9.30 gingen we met de ferry naar Magnetic Island. Daar hadden we een auto gehuurd.
Het was 20 minuten varen. De auto die we gehuurd hadden, was nog niet terug dus kregen we een andere, grotere auto mee, hij stonk wel binnen dus de ramen maar wijd open en de auto werd door de jongens omgedoopt tot Smelly Sally ;-)
We rijden het eiland rond, genieten van het prachtige uitzicht overal en stoppen bij verschillende baaien met prachtige stranden. Een lekkere relaxte dag.

Op de terugweg nog even langs de Coles , een grote supermarkt. Met de jongens erbij, ligt de kar binnen een mum van tijd vol met chips, koekjes en chocola die we in Nederland niet hebben.

Maandag 11 juni rijden we naar Cape Hillsborough, een trip van 365 km
We zaten ook hier op een mooi park, echt aan een heel mooi en breed strand .
Eerste verkennen we de camping en zien daar al 2 kangeroes en een wallabie lekker in het zonnetje liggen, heel relaxt. Wat een geweldig begin van ons verblijf hier. Daarna weer aan de wandel gegaan. Er zijn verschillende wandelingen die je hier kunt maken, door een stuk regenwoud en uiteindelijk de berg op met ( weer!) een prachtig uitzicht.
We lopen er wat af deze vakantie, de stappenteller is enorm trots op me ;-)
Ook deze avond weer op tijd naar bed, waren erg moe van weer een actieve dag en op dinsdag gaat om 5.45 de wekker!
We willen bij zonsopgang op het strand zijn, waar de wallabies dan naar eten komen zoeken. Echt een bijzondere ervaring om daar op het strand te zijn met de wallabies terwijl de zon langzaam opkomt.

Daarna snel inpakken en de weg op want we hebben vandaag een lange rit voor de boeg, 750 km.
We hebben ons schema iets veranderd en slaan 1 camping over om meteen door te rijden naar de volgende omdat we woensdagochtend al vroeg op moeten om naar Fraser Island te gaan.
9,5 uur over 750 km, we waren het poepiezat toen om 17.15 uur oo de camping aankwamen in Hervey Bay