Australie, here we come! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda Ginkel - WaarBenJij.nu Australie, here we come! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda Ginkel - WaarBenJij.nu

Australie, here we come!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

31 Mei 2018 | Australië, Sydney

Eindelijk is het dan zover, dinsdag 29 mei vertrekken we voor 3 weken naar Australie!
Wat hebben we hier ontzettend lang naar uit gekeken, onwerkelijk gewoon dat het echt gaat gebeuren.
Dinsdagochtend om 6.45 uur staat Alida, mijn vriendin op de stoep om ons naar Schiphol te brengen. Ogenschijnlijk leek ik heel relaxed maar de spanning sloeg bij mij toch behoorlijk toe, toen we op Schiphol aankwamen. Eerst de koffers weggebracht en toen nog lekker een bakkie gedaan met Alida.
Daarna naar de douane, strenge controle op Schiphol. Daarna hadden we nog een poosje tijd bij de winkels etc maar Niels en Sander zagen de mcDonalds dus zaten om 10 uur al aan een cheeseburger! Roelof en ik hebben maar even een croissantje gehaald, leek ons toch beter ;-)
Daarna naar de boardinghal en om 11 uur gingen we het vliegtuig in en om 11.10 vlogen we weg. Wat vond ik het spannend! En leuk vond ik het zeker niet! Maar de jongens genoten volop, voor Sander was het de eerste keer in een vliegtuig. Voor mij ook pas de tweede keer (. 23 jaar geleden een keer naar Kreta)
De catering aan boord was super, lekker gegeten en er werd vask drinken rondgebracht.
Om 5.30 kwamen we aan in Singapore ( 23.30 in Nederland)
De mannen vonden de landing geweldig maar voor mij was het een verschrikking! Wist nog van 23 jaar geleden dat ik erg veel last had van mn oren dus had speciale oordopjes gehaald, kauwgom, dropjes etc maar het hielp niet, vreselijke hoofdpijn en oorpijn gehad en dan duren die laatste 20 minuten erg lang!
Even wat gedronken op het vliegveld van Singapore ( megagroot daar!)
Om 7.10 vlogen we naar Sydney waar we rond 16.25 aankwamen, een half uur eerder dan verwacht. De landing was minder fijn, veel zijwind. En ik had zoveel pijn, mn oren, mn hoofd mn nek, niet te doen gewoon en ontzettend misselijk!
Wat was ik blij dat we op de grond stonden in Sydney! Het duurde wel de hele avond voordat ik me weer wat beter ging voelen.
We kwamen het vliegveld uitlopen rond 17.15 en het was gewoon al pikdonker in Sydney. Hier wordt het niet schemerig maar is het van het ene op het andere moment donker.
Een taxi geregeld , dwars door de spits in Sydney, wat een gekkenhuis haha en rond 18 uur kwamen we aan in ons hotel, echt in het centrum van Sydney.

Ik schrijf later verder, maar voor zover even het eerste verslag!

  • 01 Juni 2018 - 11:44

    Susanne:

    Top!
    Morgen de camper ophalen, dan kan het volgende avontuur beginnen!

  • 01 Juni 2018 - 12:12

    Marysia:

    Hallo, interessant verslag (lees blogs om wat inspiratie op te doen voor onze reis)
    Denk dat je een foutje getikt hebt,lees maar na, om 5u30 landing Singapore en om 7u10 vlieg je naar Singapore, zal wel Sydney moeten zijn omdat je over een taxirit dwars door Sydney in de spits schrijft.
    Fijne weken Down Under.
    Groetjes

  • 01 Juni 2018 - 15:47

    Dini Van Ginkel:

    Die oorpijn lijkt me verschrikkelijkmaar zaterdagochtend nog 1 keer opstijgen en landen en dan is het voorlopig voorbij.
    Dan de camper ophalen en aan een super reis beginnen en niet meer aan vliegen denken dat komt later wel.
    Voor morgen goeie reis en eengoeie vlucht.

    Liefs voor alle vier Pa en Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 26 Mei 2018
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 4537

Voorgaande reizen:

26 Mei 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

29 Mei 2018 - 20 Juni 2018

Australie

Landen bezocht: