Lake Eacham, Mission Beach, Townsville - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda Ginkel - WaarBenJij.nu Lake Eacham, Mission Beach, Townsville - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda Ginkel - WaarBenJij.nu

Lake Eacham, Mission Beach, Townsville

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

10 Juni 2018 | Australië, Sydney

Het vorige verslag eindigde bij het mountainbiken van de jongens en ja , ze waren inderdaad verdwaald haha.
Roelof had de plattegrond bij het omkleden in de camper laten liggen. Op zich bestond het allemaal uit verschillende routes aan elkaar maar ze hebben een paar keer een verkeerde afslag genomen.
Roelof belde me op een gegeven moment en toen kon ik ze aan de hand van de plattegrond uitleggen hoe ze terug moesten fietsen. Uiteindelijk waren ze 2 uur later dan gepland, weer terug bij de camper. Niels was er toen wel helemaal klaar mee ;-)

Op naar Lake Eacham! Van alle camoings die we geboekt hadden, had ik van deze de hoogste verwachtingen... maar oh wat viel dat tegen. Het leek in niets op de foto’s en verhalen op hun site. Het was echt een verwaarloosde oude vieze boel. De eigenaar was vriendelijk maar daar was dan ook alles mee gezegd.
De volgende ochtend meteen ons boeltje bij elkaar gepakt, ‘ we zoeken wel een mooie plek op om te ontbijten!
Zo gezegd , zo gedaan. Een paar kilometer verder hebben we de camper bij een mooi meer geparkeerd, in geen velden of wegen iemand te bekennen. Stoeltjes en tafel buiten gezet en de ontbijtspullen naar buiten.
We hadden een potje vegamite gekocht, iets wat hier in Australie heel populair us, de schappen in de winkels staan er vol mee!
Roelof nam een mespuntje, maar dat was duidelijk geen succes, wat hebben we gelachen. De rest van het potje bewaren voor Sue Ellen, zij vindt het wel lekker ;-)
De jongens hebben zich nog even uitgeleefd op het grasveld langs het meer en hup, rijden maar weer.

Vandaag rijden we naar Mission Beach, een rit van ongeveer 160 km.
Onderweg zie je veel borden met waarschuwing voor overstekende kangeroes of cassowary’s. We hopen ze nog te zien te krijgen, tot nu toe alleen een dode wallabie en dode kangeroe langs de weg zien liggen, dat is nou niet het beeld wat ik van ze wil zien..
Onderweg stoppen we bij 3 prachtige watervallen, Millaa Millaa Falls, Zillie Falls en Ellinjaa Falls
In Mission Beach zaten we op een geweldige camping, echt het tegenovergestelde van de vorige ;-)
Alleen een brede weg scheidde ons van de zee, dus we hadden een mooi plekje! De mensen op de camping waren erg enthousiast en behulpzaam, mooi schoon toiletgebouw en prachtige omgeving en.. mooi weer!
Nog even over het strand gelopen en toen terug naar de camper.
Lekker zitten lezen en gefacetimed met Nederland.
Onderussen had Roelof pizza gehaald dus hoefde lekker niet te koken. S avonds nog lekker buiten kunnen zitten, lezen en potjes pesten met zn viertjes. De sfeer is top, Niels en Sander genieten ook duidelijk van dit avontuur en hebben onderling ook dikke lol

De volgende dag, vrijdag 8 juni, is het bewolkt en we werden al wakker met regen. Toch gingen we lekker buiten ontbijten, onder de luifel, in de korte broek, terwijl verder iedereen binnen blijft zitten. De receptioniste zei al, als het hier onder de 25 graden is, vinden we het koud. Wij vonden de 20 graden al heel lekker.

• 11 Juni 2018 - 12:58

Alida:

Wat fantastisch dat jullie zo"n fijne vakantie hebben!! (De kleine tegenvallertjes onderweg horen natuurlijk toch een beetje bij zo'n trip.) We krijgen allemaal zin om Australie te bekijken als we de verslagen lezen. Jullie zitten alweer op de helft, dus geniet er volop van!!