Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda Ginkel - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda Ginkel - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

01 Juni 2018 | Australië, Sydney

Op dit moment vliegen we naar Cairns, dus heb alle tijd om even verder te gaan met mn reisverslag.

Woensdagavond kwamen we dus aan in ons hotel, Breakfree on Clarence, echt in het centrum van Sydney. 5 min lopen naar Sealife en 20 minuten naar Harbour Bridge en the Operahouse.
Eerst onze koffers naar onze kaner gebracht, appjes verstuurd en gefacetimed met mijn ouders, schoonouders en met Cees en Sue Ellen die in Brisbane wonen.
Vervolgens de stad in, op zoek naar eten :-)
En waar willen de jongens naar toe, ja hoor, naar de McDonalds!
Sander werkt bij de mcDonalds dus wilde weten wat er hier op het menu stond. Haha.
Daarna nog even rond gelopen, oa naar het Queen Victoria Building, een prachtig gebouw van binnen en buiten. Binnenin waren allemaal winkeltjes( helaas voor mij al gesloten ;-) )
Daarna terug naar het hotel, douchen en naar bed, we waren bekaf van de reis.

lekker doorgeslapen tot 7.30, niet slecht ;-)
Dan de stad in, op zoek naar ontbijt. Er zitten hier ontbijtzaakjes genoeg! 100 meter van ons hotel neergeplofd bij Delisse en heerlijk ontbeten, croissantje, sinaasappelsap en mijn favoriet was de yoghurt met zelfgemaakte granola en blauwe bessen, echt heerlijk!

Vervolgens op de dichtsbijzijnste halte van de Hop on-hop off bus.
Vandaag doen we de rode route, de bus rijdt langs een route met mooie bezienswaardigheden in sydney.
We stapten uit bij de Harbour Bridge.
Hier gingen we met Captain Cook cruises, het water op.
Wat een geweldig uitzicht naar de Harbour Bridge en the Operahouse!!!

Vervolgens weer in de bus. Ontzettend veel gezien en veel foto’s gemaakt. Rond 16 uur een winkelcentrum ingegaan , 20 minuten van ons hotel af. Hier wat gedronken en daarna bennik rond gaan kijken bij de winkeltjes en de mannen gingen nasr een gamecentrum, even een motorrace tegen elkaar doen ;-)

Allemaal moe dus terug maar het hotel, even bijkomen!
Wat ik wel wist, maar Roelof Niels en Sander niet, was dat Cees en Sue Ellen onderweg waren vanuit Brisbane naar ons hotel om tot zaterdagochtend bij ons te zijn!
Viel niet mee om dat geheim te houden haha.
Ik druk appen met Cees en hij gaf op een gegeven moment aan dat ze bijna bij onze deur waren. Ik heb snel mn camera gepakt want dit moment moest vastgelegd worden natuurlijk.
Ze klopten op de deur en ik riep Roelof die op bed lag. Hij keek me al een beetje geergerd aan, dan doe je toch gewoon open zegt hij. Nou jij kunt beter Engels zeg ik.. enigszins geergerd opent hij de deur en was stomverbaasd om daar zijn broer en schoonzus te zien.
Wat een geweldig weerzien! Echt een verrassing voor de mannen!!

Vervolgens weer de stad in, heerlijk gegeten bij het Hardrock Cafe!
Daarna weer aan de wandel. We wilden naar de Vivid lichtshow die toevallig gehouden wordt, aar kwamen er onderweg achter dat om 23 uur de lichtjes weer uit zouden gaan,en het was ondertussen 22.55 en moesten nog even lopen, dus dit ging naar de planning voor de volgende dag. Eenmaal in het hotel hebben we nog gefacetimed met (o)ma van Ginkel die vandaag jarig was!
Je moet telkens rekening houden met het tijdsverschil van 8 uur dus dat is even plannen.
Er wordt tussendoor verl geappt met de Lokhorstjes( familie app met mijn familie). De van Ginkeltjes (familie van Roelof) en met mn vriendin Alida en natuurlijk met Bente, de vriendin van Niels , die we zo graag hadden meegenomen op deze reis, maar helaas kreeg ze geen vrij van school. Maar hebben gelukkig regelmatig contact <3

Er kunnen wat schrijffoutjes tussen zitten hoor, maar het typt niet megamakkelijk in het vliegtuig.

• 02 Juni 2018 - 02:05

Cees:

Hoi!

Wij zijn inmiddels weer terug in Brisbane na de grote en lange reis naar Sydney. Echt hartstikke leuk om jullie te zien en alleen de reactie van Roelof toen we aanklopten was het al waard. Heerlijk genoten die anderhalve dag met jullie in Sydney. Jammer van het weer maar dat mocht de pret niet drukken. Hebben gewoon in de regen boven op de bus gezeten!

Veel plezier met de reis de komende 2 weken en tot snel in Brisbane.

Doeg,

Cees

• 03 Juni 2018 - 14:50

Tjalien :

Wat een geweldige verrassing zeg!!! Wat zul je het moeilijk hebben gevonden om je mond te houden.

• 06 Juni 2018 - 20:18

Afke:

Hoi Jolanda! Ik vind het zoooo gaaf dat jullie daar nu eindelijk zijn hè! Leuk om met jullie mee te lezen hoor. Dat ik ontzettend hoop dat jullie ervan gaan genieten hoef ik niet te zeggen neem ik aan ;-)